Met behulp van het menu Relaties -->Onderhoud klachten kunnen ingevoerde klachten worden ingezien en bewerkt. Na het openen van het menu kan in een zoekscherm een selectie gemaakt worden. Wanneer niets wordt geselecteerd worden alle klachten getoond. Afhankelijk van de waarde van parameter 1747 kunnen ook afgehandelde klachten getoond worden.
Het scherm laat bij het openen alle klachten zien die de aangemelde WinTree-gebruiker nog af moet handelen. Moeten ook klachten van andere WinTree-gebruikers getoond worden dan moet de juiste medewerker via het zoekscherm worden geselecteerd.
In de getoonde regels kunnen geen gegevens aangepast worden, dit kan met behulp van [Muteren]. Het "Registreren klacht"-scherm wordt geopend. Alle getoonde gegevens kunnen aangepast worden (zie "Registratie klachten"). Plaats een vinkje in de checkbox "Afhandeling uitgevoerd" als de klacht afgehandeld is. Dit moet zowel bij de klant als bij de leverancier gebeuren.
Met behulp van [Toevoegen] kan ook een 'losse' klacht geregistreerd worden. In het geopende "Registratie klacht"-scherm moeten alle gegevens handmatig ingevoerd worden. Iedere ingevoerde klachtensoort kan hierbij gekozen worden. Op het tabblad "Klant" kan met [Zoek klant…] een klant gezocht worden. Indien de klacht betrekking heeft op een bepaalde verkooporderregel kan, na het selecteren van de klant, met behulp van [Zoek orderregel] de juiste verkooporderregel geselecteerd worden. Rechts bovenin het scherm wordt alleen de verkoopprijs uit de geselecteerde verkooporderregel getoond. De overige gegevens dienen zelf ingevoerd te worden.
Op het tabblad "Leverancier" kan met [Zoek leverancier…] een leverancier gezocht worden. Indien de klacht betrekking heeft op een bepaalde inkooporderregel kan, na het selecteren van de leverancier, met behulp van [Zoek orderregel…] de juiste inkooporderregel geselecteerd worden. Rechts bovenin het scherm wordt alleen de inkoopprijs getoond. De overige gegevens dienen zelf ingevoerd te worden.
Indien een verkooporderregel wordt geselecteerd, dan wordt niet automatisch een klacht vastgelegd bij de leverancier waarop de verkooporderregel ingedeeld was. Dit dient handmatig te gebeuren. |